Dieta ketogeniczna

Przykładamy coraz większą uwagę do zdrowego trybu życia, przy okazji wspierając rosnący udział diet w naszym codziennym odżywianiu. Dziś przyjrzymy się diecie ketogenicznej.

Charakterystyka diety

Dieta ketogeniczna opiera się głównie na tłuszczach, których spożycie może stanowić 80-90 proc. Dostarczanej energii, a pozostałe 10-20 proc stanowić będą białka i węglowodany. Jest to odwrotność codziennej diety Kowalskiego, który spożywa około 35 proc. tłuszczów, 50 proc. węglowodanów i 15 proc. białek. Dieta ta znalazła zastosowanie w leczeniu padaczki odpornej na leki oraz w niektórych przypadkach cukrzycy.

Dozwolone produkty

Dieta ketogeniczna nie musi być nudna, czy niesmaczna. W sieci możemy znaleźć cała gamę przepisów na smaczne i pełnowartościowe potrawy. Dieta bazuje głównie na tłustych mięsach, owocach morza czy rybach. W ich przygotowaniu świetnie sprawdzi się naczynie żaroodporne prostokątne, które możemy wykorzystać również do przechowywania potraw w lodówce. Nierozłącznym dodatkiem w diecie ketogenicznej są awokado, szpinaku, pomidorów, ogórków, brokuł itp. Sałatki na bazie tych produktów świetnie smakują i prezentują się elegancko w naczyniach żaroodpornych okrągłych.

Przejście na dietę ketogeniczna to efektywny sposób na pozbycie się zbędnych kilogramów. Dzieje się tak, gdyż organizm nie czerpie energii z węglowodanów, a ze spożywanych i własnych tłuszczów i białka, a uwalniane ciała ketonowe skutecznie hamują uczucie łaknienia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *