Dieta owocowa

Czy marząc o życiu na bezludnej wyspie zastanawiałeś się co będziesz jeść? Banany i kiwi to pierwsza myśl, jaka przyszła mi do głowy. Idąc tym tropem dowiadujemy się, że istnieje dieta oparta na owocach. Czy jest ona bezpieczna?

Założenia

Dieta owocowa eliminuje z naszego jadłospisu wszystkie produkty poza właśnie owocami. Można korzystać z jednego ulubionego rodzaju, lub miksować kilka gatunków owoców. Dieta nie jest restrykcyjna pod względem ilości czy sposobie przygotowania posiłków. Owoce można jeść surowe, duszone, gotowane czy pieczone. W owocach mieści się niewielka ilość kalorii, duża zawartość wody oraz znaczna ilość cukru prostego. Stosując tą metodę w ciągu trzech dni można schudnąć nawet 3 kg!

Czy jest to dobra dieta?

Z pewnością nie można jej polecić jako diety długoterminowej. Jest ona niebezpieczna ze względu na możliwość wystąpienia cukrzycy. Dodatkowo ucinamy naszemu organizmowi dostęp do takich składników jak wapń, białko czy tłuszcze, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu.  Wyliczono, że dorosła kobieta o wadze ok. 59 kg musiała by zjeść 5 kg owoców, by dostarczyć organizmowi odpowiednią ilość energii, przy czym nie „odżywiając” go w należyty sposób.

Dużym plusem diety owocowej jest dostępność składników i relatywnie łatwe przygotowanie posiłków. Stosowanie jej przez jeden dzień może być świetnym sposobem na oczyszczenie organizmu z toksyn i nadmiaru wody. Pamiętać należy również, że do przyrządzania potraw z owoców najlepiej sprawdzają się naczynia żaroodporne okrągłe, które pozwalają na zapiekanie i zamrażanie potraw.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *