Ilość posiłków w ciągu dnia

Ta kwestia jest prawdopodobnie jedną z największych kości niezgody w kręgach dietetyków.
Instytut Żywności i Żywienia głosi, że powinno to być 4 – 5 posiłków, ale czy jest to praktyczna propozycja patrząc na czasy, w których żyjemy?

Główne czynniki wpływające na naszą dietę

Aktywny tryb życia, który bardzo często nie idzie w parze ze starannym wyborem posiłków oraz regularnością jest obecnie głównym dyrygentem naszego stylu żywienia. Często jemy poza domem w pośpiechu lub jak się też często zdarza pierwszy posiłek zjadamy rano a ostatni dopiero późnym wieczorem. Takie sytuacje doprowadzają często do zaburzeń organizmu oraz nadmierne przybieranie na wadze.

Wiele osób decyduje się na spożywanie kilku posiłków w ciągu dnia, nie dlatego, że taką wybrało dietę, ale z powodu często odczuwanego głodu. Uczucie to wymusza w nich ciągłe sięganie do przekąsek lub gotowych posiłków. Gdy organizm nie odnotuje spożycia, wysyła sygnały w postaci zawrotów głowy, mdłości lub spadku energii.

Ilość czy jakość?

Ilość spożywanych posiłków musi być odpowiednio zbilansowana, co może być sporym wyzwaniem dla wielu osób. Dlatego na plus wydaje się być stosowanie mniejszej ilości dań o większej objętości. Przemawia za tym na pewno fakt, że rzadziej odczuwamy głód, przez co jesteśmy efektywniejsi w ciągu dnia. Zwolennicy tego rozwiązania przygotowują większe ilości posiłków, dzielą je na części i przechowują w lodówce wykorzystując do tego uniwersalne naczynia żaroodporne. Dzięki takiemu rozwiązaniu są w stanie pogodzić jakość spożywanych posiłków z ich częstotliwością.

Ilość spożywanych przez nas posiłków jest kwestą bardzo indywidualną. Decydując się na którąś z opcji zawsze musimy pamiętać o zdrowym rozsądku oraz potrzebach naszego organizmu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *